Mitt lilla barn

2010-01-07 kl 19:05:24


Ett barn ska jag ha när jag blir stor
med smala ben och mjuka skor
små vassa tänder och skära händer
mage som en sockertopp
och ljusbrunt hår - precis rakt opp

Och vi ska busa mycket varje dag
mitt eget lilla barn och jag
och skrika som gorillor ska vi göra
hoppa runt och skrämma folk - ni ska få höra
Vi ska bita dom i benen
binda fast dom vid den stora stenen

Men - ska jag säga
akta dej för eld och djupa vatten
Spring aldrig, aldrig bort från mig
i den svarta natten


(Barbro Lindgren & Jojje Wadenius, 1969)






Lollo
2010-01-07 kl 19:46:24
Jag tror någon tittade på På Spåret. :P


Anonym
2010-01-07 kl 21:21:00
Bra speltips, hm, sist spelade jag brutal legend det tyckte jag var ganska bra annars gillar jag mest sportspel eller fighting/tänka spel som tomb raider och prince of persia.


Ann-Louise [En bulle ur ugnen]
2010-01-12 kl 12:47:21
Älskar den där. :) Raderna har fått en helt annan mening nu när man har fått barn.



Jag jobbar med bloggar på blogg.se.



Ha en finfin dag!


Digitalmonster
2010-01-15 kl 15:33:33
åh, den där låten är så sorlig :( Fast väldigt...söt på något sätt. Jaja!

Ja, Peter Pan är underbar!



puss och kram








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)