Ut med det gamla

2010-02-17 kl 21:41:25


och in med det nya!



Hanna
2010-02-18 kl 18:58:29
Det är fint, lite striktare och mer bestämt. "Här är det ORD" liksom. Gillart skarpt! :)


Ina
2010-02-22 kl 15:40:14
Väldigt stilrent och snyggt! Gillar :) Du är bra på att göra stilrena bloggdesigner :) fint jobbat! Länkknapparna i menyn är jättesnygga :)



..får jag bara fråga en sak.. Jag menar inte att låta dum på något sätt, men - varför skriver du så strikt om copyright och så när nästan varenda bild du postar är någon annans? :/ Texten och designen förstår jag självklart (!), men just "inläggsbilderna" menar jag..? Du är grym på att hänvisa till källor i övrigt.


Ordrik
2010-05-02 kl 22:05:28
Sv: Ina

Tack snälla :)



Jag förstår vad du menar. Jag vill inte lämna ut mina egna fotografier på bloggen för jag tycker det blir för personligt. Jag tror att man måste vara medveten om att bilder sprids på Internet, och att det inte går att hindra.



De bilder som jag lånar till min blogg försöker jag alltid att källhänvisa till. Dessutom jag vill absolut inte ta credit för dessa bilder, snarare komplimentera upphovsmännen.



Vill man inte att sina bilder ska spridas tror inte jag att det räcker att skriva om copyright på bloggen, utan då får man helt enkelt vara mer försiktig med vad man publicerar. Jag skriver mest om copyright för att mina besökare ska bli medvetna om att det finns en lag och att man inte ska ta credit för andras verk.



Man får gärna citera mig eller låna mina bilder, bara man källhänvisar och helst ser jag att man kontaktar mig innan så jag är medveten om det.



Vilket långt svar det blev! Det kanske låter som dubbelmoral, men jag hoppas du förstår min tankegång. Jag borde kanske uttrycka mig tydligare på min copyright-sida?


Ina
2010-07-01 kl 13:20:36
Jag visste att jag hade frågat dig angående det här men jag visste inte riktigt var jag hade postat kommentaren. Men nu hittade jag den så nu kan jag äntligen svara! Två månader efter, men ja..



Vilket bra svar! Jag förstår definitivt hur du menar.

Jag tittade på "Copyright"-sidan nu och ser att du ändrat sedan jag var där sist och läste. Nu tycker jag att din "tankegång" är solklart och tydligt uttryckt. Så nu är allt frid och fröjd ;)



Hoppas att allt är bra med dig! :)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)