Hur bra är din frukost?

2009-06-06 kl 23:47:35

Jag är inte känd för att vara en duktig frukostätare. Vissa mornar är jag ingen frukostätare över huvud taget. Oftast äter jag dock en macka och dricker ett glas apelsinjuice eller mjölk. Detta är ingen vidare bra frukost enligt Wasas frukosttest. Jag får i mig för lite energi och fullkorn, men variationen på näringsämnen är tydligen okej.

Det här med frukost är inga lätta plättar för mig. Jag har svårt att tugga på morgonen och  jag är ingen större beundrare av varken youghurt eller fil. Men till hösten har jag lovat att skärpa mig. Jag tänker: kall mjölk med Kellogg's all-bran och blandade bär. Vad sägs om det?

Vad äter du till frukost?




ellen
2009-06-07 kl 08:55:07
MAAAHA! Du bor ihop med en tjej som offrar lamm till frukosten, som ber böner till frukosten, som lägger MYCKET pengar på frukosten. Frukosten är min gud!! Det är BRA att du vill börja äta frukost, och det där låter ju som en bra början!



Idag är dock en dålig frukostmorgon för mig - vatten, en banan och ett äpple. Jag är bakis och ska börja jobba om en timme. Mähäähä.(Jag åker hem imorgon och vattnar blommor!)



Jag har fler tips:

1. Vi måste börja baka eget bröd, med mycket fullkorn!

2. Smoothie!

3. Fruktsallad!

4. Gröt?



cecilia
2009-06-07 kl 11:15:59
sv: visst är hösten otroligt härlig!! jag älskar det tänk om man även var som tjejerna på upper east side (:


cecilia
2009-06-07 kl 11:17:13
är inte heller någon stor frukost ätare ;S men jag jobbar på det man mår så himla mycket bättre när man äter frukost!


E
2009-06-07 kl 16:27:40
Eftersom inte heller jag är nog gigantisk frukostälskare så ska jag in och göra testen. Trevlig söndag


Ordrik
2009-06-07 kl 16:53:30
Re: cecilia

Ja, det är sant. Man blir mycket piggare och starkare, och tiden fram tills lunch känns inte så oändligt lång. Mer frukost!


Ordrik
2009-06-07 kl 16:54:06
Re: E

Hur blev resultatet?


Ordrik
2009-06-07 kl 16:57:20
Re: ellen

Bröd och fruktsallad är lite jobbigt eftersom jag har svårt att tugga. Jag mår illa då. Gröt är också lite för matigt så tidigt på morgonen. Det får inte ta för lång tid att göra i ordning eller. Frukost är knepiga grejer, sirru. För de som inte är lika stora frukostdyrkare som du i alla fall!


Fröken Ellinor
2009-06-07 kl 19:36:05
Tack snälla! Jag var varierande men åt för mycket energi, jag är som sagt ingen stor frukostätare och kan tvinga i mig lite frukt på morgonen, tydligen inte så bra...Trevlig söndag!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)