En sommarstuga

2010-05-20 kl 23:27:41

Min pappa och jag går varje vår i hagen och plockar mandelblom och gullvivor. Det har vi gjort sedan jag var barn. På sena sommarkvällar brukar vi ro ut en bit på sjön. Men på dagen när solen hettar brukar jag ligga i skuggan under björken och läsa. Med barnen fikar vi i gräset. Och vill jag vara för mig själv en stund promenerar jag ut i skogen.

Vid den här årstiden känner jag olust till stan. Jag känner mig instängd bland människor, gator, oljud och trafik. Längtan till landet rentav värker inom mig och jag drömmer om en liten stuga med trädgård, hängmatta, äppelträd och fågelholkar.


  Måhända att drömmen kan bli sann.


Det står en bod på mina föräldrars tomt som tillägnas alldeles för lite uppmärksamhet och omtanke. Med lite rensning, färg och ny golvmatta ser jag ingen måtta på den lilla bodens potential.



  Tänk, jag kanske får en egen stuga.





Jessica
2010-05-22 kl 17:26:42
Jag håller tummarna. :)


Vanne
2010-05-24 kl 20:19:18
Hoppas det! Mysigt!


Joakim
2010-06-12 kl 15:09:01
Känner igen mig väl i hur längtan till landet ibland kan få en att spricka. nu börjar dock tiden komma. Boden kan bli väldigt fräck med lite fantasi.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)