Astrid

2009-01-05 kl 13:18:07



Älskade Astrid. Vilken påhittighet! Jag kan inte låta bli att tokgilla det. Alltihopa! Rumpnissar, grådvärgar, mylingar och pruseluskor.

Hon var fantastisk. Jo, lite av en magiker.


Istället för en slentrianmässig filmkväll med chips i helgen, tänkte jag därför styra upp en Astridkväll. Ronja Rövardotter står självfallet först på menyn. Med en underbar rollista och regi av Tage Danielsson är det tveklöst den bästa filmatiseringen av Astrid Lindgrens böcker. Eller vad säger du?





Moa
2009-01-05 kl 21:42:58
Ronja är också min Astid Lindgren favorit..=)


Ina
2009-01-06 kl 00:21:00
Ååh, Ronja var också min absoluta favorit! Astrid Lindgren var otroligt mysig som författare! Sådana speciella och barnkära och (framförallt) olika berättelser. Vilken fantasi! :) Jag håller med dig helt. :)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)