Ordrik

2009-12-14 kl 21:44:12

Alla dessa texter. Alla dessa fina, fantastiska texter. Det finns så många underbara ord. Brukar ni lyssna på texter? Alltså, brukar ni lyssna på texter? Härom dagen lyssnade jag för första gången på texten till "Jul, jul, strålande jul". Dessa underbara ord. Hör bara:



Kom, kom, signade jul!
Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm,
över all suckan ur människobarm,
över de släkten som gå till ro,
över de ungas dagande bo.
Kom, kom, signade jul,
sänk dina vita vingar.



Hanna
2009-12-19 kl 15:33:58
Visst är det härligt att inse vad det är man egentligen sjunger. Fina ord och spännande kombinationer...


tea
2010-03-03 kl 00:32:23
jag lever för vackra musiktexter och andra vackra texter. musik är en stor passion och jag har aldrig kunnat förstå mig på männsikor som lyssnar på musik utan att höra på riktigt.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)