Vad är kunskap?

2009-01-20 kl 13:51:23

Jag är ledig nu.
Jag hade kursstart klockan tio i morse, och har nu lunch fram till klockan tre.



Så hur spenderar jag mina lediga timmar?

Ja, inte med att läsa den fyrahundrasidiga bok som ska vara utläst nästa vecka. Nej, soffsittande, micromat och Animal planet är det som gäller. Det vill säga att jag inte har lärt mig ett skvatt om "Vad är kunskap?" (som kurslitteraturen handlar om) men att jag däremot har lärt mig att pilgrimsfalken väger 15 kg och kan flyga i nästan 180 km/h. När den dyker klassas den som världens snabbaste djur. Det ni! Det lovar jag att inte ens Sven-Eric Liedman (författaren till kurslitteraturen) vet.



Hur kommer det sig då att jag tittar på Animal planet?

Jo, helt enkelt för det är världens bästa kanal. Jag tittar jämt på Animal planet, och det har jag alltid gjort. När jag var yngre skämdes jag för att jag tittade på Animal planet medan mina kompisar tittade på MTV. Jag försökte då övergå till att vara en MTV-tittare men glömde hela tiden bort att den kanalen fanns. Jag har aldrig förstått charmen med MTV. De visar ju inga tuffa inslag om rovfåglar och dödliga myror?





Ellen
2009-01-20 kl 19:02:25
jag vet någon mer som gillar animal planet... magnus.


Ina
2009-01-20 kl 23:42:12
Åh, det låter mysigt med Animal Planet. ;)


hanna i norpan
2009-01-21 kl 14:49:23
yes! animal planet är jätte bra! jag blir helt överväldigad av allt som naturen kan göra och har gjort.

mtv var bra en tid, innan 1999 ungefär. nu är det bara pimpar och tila tequila. bläää!


2009-01-29 kl 01:57:59
Sv: Ellen

Haha. :P


2009-01-29 kl 01:58:58
Sv: hanna i norpan

Nae, MTV är inget alls för mig. Jag förstår mig inte på de programmen!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)