Guldbaggegalan 2009

2009-01-12 kl 23:01:47



Två filmer dominerade årets Guldbaggegala. "Maria Larssons eviga ögonblick" och "Låt den rätte komma in" fick fem baggar var under kvällens plublikfest för svensk film.

Det blev en lyckad gala, tycker jag, med Johan Glans som festlig värd och Björn Gustavsson som supersöt sidekick. "Låt den rätte komma in" var absolut värd sina priser, speciellt det för bästa foto. "Maria Larssons eviga ögonblick" har jag ännu inte sett, men den ramlade genast in på min att-se-lista nu efter galan. Jag brukar  vanligtvis älska verk som skildrar svenska arbetarklassen under tidigt 1900-tal, och inte nog med det så är filmen Sveriges Oscarsbidrag 2009.


På tal om Oscars så ska - enligt mina källor - alla Oscarsnomineringar tillkännages för allmänheten i morgon.

  Spännande!




Fanny
2009-01-12 kl 23:07:52
Svar. Jo jag håller med dig, men jag tyckte det var synd att Patrik 1,5 inte fick något!


Ina
2009-01-13 kl 14:23:07
(svar)

Jag håller med dig till fullo! :') Intressant svar!

Det där du skrev om att det är bra att vara flexibel som skribent - det håller jag verkligen med om, men jag förstår precis hur du menar när man blir sådär fäst vid sin text. Det är hemskt när man ska peta bort ord och ändra ordföljd i vissa fall, när man hade en så speciell melodi i språket från början... då gör det ont att peta och ändra, precis som du säger. :)


2009-01-29 kl 01:56:54
Sv: Fanny

Jag har inte sett den än! Men det måste jag verkligen göra.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)