Om jag fick leva ett liv till

2008-11-25 kl 22:30:14

Om jag fick leva ett liv till...

... då skulle jag göra fler misstag nästa gång.

Jag skulle vilja vara dummare och slarvigare än vad jag varit på den här resan.

Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt.

Jag skulle vilja våga ta fler chanser, göra bort mig oftare, bestiga fler berg och simma i fler sjöar.

Jag skulle vilja äta mer vispgrädde och mindre potatis.

Jag skulle kanske ha fler verkliga bekymmer, men istället färre inbillade.

Ni förstår, jag är en sån människa som lever försiktigt och sunt timme efter timme, dag efter dag, och visst har jag haft mina fina stunder. Men om jag fick göra om det skulle jag försöka att bara ha stunder. En stund efter en annan istället för att som nu leva så många år i förväg.

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans utan termometer, varmvattenflaska, regnkappa och fallskärm. Om jag fick leva en gång till skulle jag packa en mycket mindre väska.

Om jag fick leva en gång till skulle jag börja gå barfota tidigare om vårarna och fortsätta med det långt in på höstarna.

Jag skulle dansa mer, busa mer och älska mer.

Jag skulle plocka många fler tusenskönor.




Nadine Stair, 85 år
Louisville, Kentucky




Ina
2008-11-26 kl 22:21:24
Så fint och värt att tänka på :)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL:


Kommentar:




ALL RIGHTS RESERVED
Allt material skyddas enligt lagen om upphovsrätt (SFS 1960:729)